SILVESTR V BENÁTKÁCH (PŘES BERGAMO A VERONU)

Rozhodly jsme se, že nepoletíme rovnou do Benátek, ale vezmeme to ještě přes dvě města a první z nich bylo Bergamo. Je to nádherné městečko kousek od Milána, které má typickou italskou atmosféru. Bohužel nám nevyšlo úplně počasí, ale i tak to mělo svoje kouzlo. Byla jsem v tomto měste i přes léto a to rozhodně stojí za to. Z letiště jede do starého města Citta Alta autobus z nástupiště 1, kde si přímo na nástupišti koupíš lístek do centra za 2,60 EUR a cesta trvá cca 15 minut. Pak už se jen můžeš procházet po centru a užívat si město. Určitě bych doporučila si zaplatit vstup (5 EUR) na věž Campanone, ze které je při dobrém počasí krásný výhled na celé město. Dále můžeš navštívit památky Duomo di Bergamo, Cappella Colleoni a Basilica di Santa Maria Maggiore, které jsou hned vedle sebe. My jsme si prošly město za přibližně dvě hodiny, zpátky jsme se ještě projely lanovkou (1,50 EUR) a pak se vydaly na vlakové nádraží odkud jsme jely do Verony (s jedním přestupem za 10,15 EUR).

Bergamo    Bergamo    Bergamo    Bergamo    Bergamo    Bergamo

Do Verony jsme přijely odpoledne a po ubytování jsme se vydaly do centra města. Tohle město pro mě osobně mělo velké kouzlo a chtěla bych se sem určitě ještě vrátit. Večer jsme se jen tak procházely a obdivovaly krásně osvětlené památky. Je zde spousta restaurací přímo na hlavních náměstích, kde si určitě dejte jejich výborný Aperol. Určitě si zde dejte i dobrou večeři jen doporučuji se spíš podívat na nějaké dobře hodnocené restaurace mimo náměstí. My jsme večeřely v restauraci Trattoria Impero kousek od náměstí a bylo to výborné za rozumnou cenu :-)

Verona    Verona    Verona

Druhý den jsme se šly podívat na následující památky:

• Juliin dům a balkon (vstup zdarma, placený vstup na balkon)
  • Torre dei Lamberti (vstup 8 EUR, nešly jsme sem kvůli velké frontě)
  • most Monte Pietra
  • Castel san Pietro (vyjely jsme sem lanovkou za 1,50 EUR a je zde nádherný výhled na město)
  • Cattedrale di Santa Maria Matricolare (vstup 4 EUR)
  • Castelvecchio hradby (vstup 6 EUR i s muzeem)
  • Arena di Verona (vstup 10 EUR)

Verona    Verona    Verona

Po poledni jsme se znovu přesunuly na vlakové nádraží a vyrazily směr Benátky. Vlakem to trvalo něco málo přes hodinu a cena za lístek byla 9,70 EUR.

V Benátkách jsme nebyly ubytované přímo na ostrově, ale ve měste Mestre, které je cca 15 minut tramvají do Benátek. Ceny ubytování přímo v Benátkách jsou dost vysoké a řekla bych, že to za to úplně nestojí. Cena za tramvaj T1 do Benátek byla 1,50 EUR za jednu, takže dost ušetříte. Samotný Silvestr v Benátkách bohužel pro mě nebyl úplně nejlepší zážitek. Nejdřív nás neobsloužili v jednom baru a to jsme netušily proč, pak najít nějakou normální restauraci, kde by byli milí nám taky nějakou dobu zabralo. A nakonec zážitek o půlnoci na náměstí svatého Marka, kde bylo nepředstavitelné množství lidí čekajících na ohňostroj, který nakonec nebyl nebo nebyl aspoň vidět. Ale je to jen můj pohled a třeba by to pro někoho byl skvělý zážitek :-)

Další den jsme si koupily lístek na dopravu v Benátkách na 24 hodin, abychom mohly využít i dopravu lodí na jiné ostrovy. Tento lístek stál 25 EUR a dal se využít i na dopravu z Mestre. Zakoupit se dá buď v trafikách nebo přímo v aplikaci AVM Venezia, kde ho pak aktivujete v telefonu až při použití MHD. Jako první jsme vyrazily na ostrov Murano, který je nejblíž Benátkám a je známý díky Muránskému sklu. Cesta sem trvala přibližně půl hodiny. Městečko jsme si prošly za necelé dvě hodiny i s posezením na Aperol, který nemohl chybět :-)

Murano    Murano    Murano

Z Murana jsme jely na ostrov Burano, který mě osobně uchvátil. Všude kolem barevné baráčky, díky kterým je všechno mnohem veselejší. Původně jsme si myslely, že to bude jen jedna ulička, ale městečko bylo větší a nějakou dobu jsme se po něm procházely. Nic moc jiného tu není, ale zašly jsme si aspoň na veřeči, která byla mnohem levnější než v samotných Benátkách. Při plavbě na lodích je dobré se koukat předem na jízdní řády a dát si i nějakou rezervu. Ne všichni se vždy na danou loď vejdou a je možné, že budete muset čekat na další loď.

Burano    Burano    Burano

Z Burana jsme se vracely až později odpoledne a ještě si prošly večerní Benátky.

Poslední den nám ještě do 11 hodin platil lístek po Benátkách, tak jsme toho využily a projely se z autobusového nádraží lodí na náměstí svatého Marka. Chtěly jsme vidět největší ikonu Benátek a to je Basilica di San Marco, kde byla ale velká fronta. Nakonec jsme ji vystály a trvalo to cca 30 minut. Vstup do basiliky je za 3 EUR, ale dá se koupit online předem na určitý čas za 6 EUR. Určitě je dobré se tam podívat, ale s tím množstvím turistů to na mě nedýchlo tu pravou atmosféru. Vevnitř je možné si ještě koupit lístek na zlatý oltář Pala d'oro (5 EUR) nebo do muzea s výhledem (7 EUR). Za to krásný výhled nakonec byl ze zvonice svatého Marka. Zde fronta nebyla tak veliká a vstup stál 10 EUR. Nahoru vás vyveze výtah a můžete se jen kochat výhledem na celé Benátky. Pak už jsme se jen toulaly po Benátkách směrem na autobusové nádraží směr letiště. Lístek na autobus stojí 10 EUR a cesta trvá cca 20 minut.